Consumenten beleving, een zintuigelijke ervaring.

Consumenten beleving, een zintuigelijke ervaring.

Consumenten willen nu eenmaal geprikkeld worden, genieten, dingen uitproberen, grenzen verleggen, kortom klanten willen iets beleven. Het Geheim van een goede Visual Merchandising op de winkelvloer is het creëren van een boeiende en meeslepende zintuigelijke ervaring.

Een optimale Shopping beleving creëert waarde voor de klant en waarde voor de onderneming.

Zien

Er zijn eindeloze aanwijzingen die men kan gebruiken om u boodschap te communiceren naar je consumenten. Door gebruik te maken van kleuren, verlichting, indeling van je winkel en contrast kan men perfect de focus leggen naar dat gene wat de klant zoekt. Visuele triggers zijn ook de meest voorkomende en belangrijkste onderdeel van merchandising actie.

Horen

De muziek die gespeeld word in een winkel heeft een diepgaand effect op de manier hoe klanten zich gedragen. Wil je je klanten laten vertragen op hun winkel route is het best dat je rustige muziek afspeelt. Heb je een jeugdig doel publiek kan je beter de top 40 afspelen. Muziek aanpassen aan het doel publiek is dan ook een must!

Voelen

Geef je klanten de kans om te voelen en uit te proberen, Dit is waarschijnlijk de meest gemakkelijke manier om je producten te verkopen. Mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig aangelegd.

Rieken

De neus is de meest belangrijkste en invloedrijkste zintuig van de mens. Het resultaat van het begeuren van een commerciële ruimte is dat klanten niet alleen geneigd zijn langer te blijven maar ook meer spenderen. Geurbeleving of Geurmarketing is zeker een aanrader.

Proeven

Geef mensen de kans om te testen (auto verdelers), te proeven (supermarkt) of te ervaren ( kleding ). Dit kan doorslaggevend zijn voor de verkoop van je product.